Dijital Pazarlama Ankara
Dijital pazarlama Ankara internet ve mobil devrimi sonucu bu platformda ihtiyaçları gidermek için yoğun hizmet vermektedir. Dijital ortamda ürün ve hizmet tanıtımlarının yapılmasına dijital pazarlama olarak adlandırılabilir fakat yüzeysel ve yetersiz bir ifadedir. Dijital pazar oldukça kapsamlı ve yaygın kullanılan bir pazar sahasıdır. 1971 yılında ilk e-postanın gönderildiği tarih dijital pazarlamanın miladı olarak kabul edilir. Terim olarak da 1990 yılında kullanılmaya başlanmıştır.
Dijital pazarlama kanallarından ilk akla gelenler internet, sosyal medya, arama motoru ve mobil uygulamalardır. Kısacası ağ bağlantısıyla var olan alanlarda yapılan reklam ve satış politikalarına dijital pazarlama denmektedir.
Dijital Pazarlamanın Tercih Edilme Nedenleri
-
Daha büyük oranda potansiyeli olan kitleye ulaşmayı sağlar.
-
Daha çok sayıda doğru müşteriye ulaşmayı sağlar.
-
Üretici ve tüketici arasında daha etkili ve daha hızlı iletişim ve bağ kurar.
-
Reklam ve tanıtım sonrası geri dönüşümler net verilerle değerlendirilebilir.
-
Direkt özel bir kitle belirlenip potansiyel müşteriler ile iletişime rahatlıkla geçilebilir.
Yapılan araştırmalar sonucu internet kullanımı oranındaki büyük ölçek bize her şeyi göstermektedir. Dijital pazarlama Ankara olarak faaliyet gösteren firmamız istatistik ve verilerden yola çıkarak bu sektörün en etkili yöntemini kullanmaktadır.
Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya göre avantajları daha az maliyet, daha az zaman, sürekli olması, kolay iletişim ve etkileşim, detaylı performans analizi ve hedef kitleye ulaşma oranıdır.
Dijital Pazarlama Çeşitleri
Sanal ortamda yapılan pazarlamanın birbirinden farklı alternatifleri vardır. En cazip tarafı sınırlama ve kalıplar olmadan tamamen özgür bir platformdur.
-
Arama motoru optimizasyonu (SEO); reklamdan daha etkili ve daha organik bir yöntemdir. Arama motoru kurallarına sadık kalarak e-ticaret sitesinin ilgili aramalar sonrası en üst sıralarda olmasını sağlayan yönteme denir.
-
İçerik pazarlamanın ana teması güven ilişkisidir. Hedeflenen kitlenin güvenini kazanma, ilgisini çekme ve bilgi vermeyi amaçlar.
-
E-posta pazarlama; özel hedef kitleye direkt ulaşabilme yöntemidir. Bu sayede müşteriden dönüşüm oranı da oldukça yüksektir.
-
Sosyal medya pazarlama; sosyal ağlarda yapılan ürün ve hizmet tanıtma yöntemidir. Çok az maliyetle çok büyük kitlelere açılmayı sağladığı için en çok tercih edilen yöntemlerdendir.
-
Affiliate Marketing ve satış ortaklığı
-
Influencer Marketing
-
Remarketing; yeniden pazarlama yöntemidir.
-
Search Engine Marketing (SEM); arama motoru sonuç sayfalarına reklam verilir.
-
Görüntülü reklamlar
-
Viral pazarlama; blog ve e-postalarda kullanılan yöntemdir.
Dijital pazarlama Ankara ilinde faaliyet göstermekte olan firmamız maksimum kazanç ve verim için dijital pazarlama uygulamalarını etkin bir şekilde uygulamaktadır.